18 August 2011

Review : Murni Discovery

Ceritanya saya ni nak wat gathering or iftar dengan kawan-kawan study di UiTM dulu, tapi nampak macam tak dapat sambutan dangat, mungkin ramai yang dah keje and dah balik kampung halaman dan terus menetap di kampung after habis study dulu. Rezeki tidak menyebelahi saya kali ini. So, ader la kwn2 yg suggest nama kedai ni then I pun try la google and cari restorant ni, then interested lah nak try tempat baru, iaitu di Murni Discovery

Komen-komen kawan daripada FB

So kami ke sana untuk berbuka puasa kali ini, kalau tak silap ada 5 cawangan Murni Discovery ni, but all at USJ area. Nak tahu lebih lanjut tekan ni. Destinasi kami di Murni Discovery USJ 9, landmark bersebelahan Taipan USJ 10. Tempat agak susah nak cari, kedainya ada di antara kedai-kedai lain, mata perlu tangkas and tajam time mencari.

So sampai-sampai je di kedai, memang kedai sudah half penuh orang tunggu untuk berbuka puasa time saya sampai. Then luckily we all dh reserve tempat and number one from the list, hehehe :). Suasana kedai memang selesa, tapi nak cari kedai ni memang agak pusing-pusing mungkin sebab tak biasa dengan kawasan USJ. So we choose ala-cart je, sbb if buffet memang murah but rasa denga keadaan perut yang agak kecil ini, tak mampu nak makan banyak-banyak dalam masa yang singkat. 

Daripada menu yang tersenarai dalam buku menu, dengan physical buku menu yang dah macam album kahwin pun ada, all listed spell very delicious and very uniq and variety of choices from nasi lemak, spagethi, roti, naso goreng, mee, sup dan macam-macam hidangan lagi yang ada. Memang rambang mata nak pilih nak makan yang mana, and for your info ada some of the menu created by Murni Discovery sendiri tau. 

Finally lepas selak-selak belek-belek buku menu tu, inilah pilihan kami berdua untuk menu berbuka kama, nak tahu apa yang kami order, jamu mata dulu dengan gambar-gambar di bawah ini, memang sedap sedap sedap sedap sedap sedap sedap n lazat.


Nasi Lemak Murni Discovery
Nasi Goreng Chicken Chop
Triple H
Dari kiri Lily Special, Manggo Special, Sky Juice
Macam mana nampak macam sedap, tapi truly memang sedap pun, air pun cukup manis dan sangat special tau, dalam air ada macam-macam isi yang kaya dengan zat. Selepas sangat-sangat kekenyangan kene la bayar , then mesti semua nak tahu harga makanan dan minman yang kami order tu kan, maaf la exact price memang tak ingat sebab bukan saya yang bayar, hihihih ;-), so total secara kasar x sampai RM35 untuk 2 orang makan, kalau nak tangok price list klik sini, kalau ambil pakej buffet seorang RM25, so fikir-fikir la sendiri mana yang jimat and berbaloi dan bergantung la pada masing-masing terserah kepada anda untuk memilih.

Sekian untuk entry kali ini, jumpa lagi semua. XOXO gossip girl.

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© 2011 Little Rafa, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena