22 August 2011

Review - Satay Hut

Assalamualaikum

Pejam celik pejam celik tinggal seminggu je lagi nak raya, betul tak. Sekejap je masa berlalu kan. Time cmni ramai la yang sibuk buat persiapan untuk raya, tempat yag confirm macam pesta orang sure kt shopping complex SOGO and Jalan TAR, tepat yang agak terkenal kesesakan dan kepelbagaian barang untuk persiapan raya. So anda semua dan pergi ke, or buat persiapan awal-awal lagi, bagus bagus. Tapi jangan la sibuk sakan dengan persiapan raya, now dah 10 malam terkahir Ramadhan, rebutlah peluang istimewa ini.

Sebenarnya nak cerita pasal lain, tapi tengah mood raya la sekarang ni kan, last weekends saya berbuka puasa di suatu tempat yang saya sendiri tak penah sampai, nak tahu di mana....tunggu sehingga penghujung entry ini. Untuk menu berbuka kali ini kami choose satay sebagai menu berbuka kami, actually ada yang lain-lain juga. Kenapa pilih satay, sebab kami mengidam nak makan satay lah. 

Satay ini cukup lain dari satay yang pernah saya jumpa and makan, lain tu bukan dari segi bentul or rasa, but dr aspek fizikal, nak tau apa yang lain tu, cer tengok gambar yang saya dah snap before we eat. Perhatikan betul-betul yer semua.


Besar kan satay yang dihidangkan

Order sikit, kalau banyak2 tak habis
Besarkan fizikal satay ni, rasa pun quit nice and sedap tau. Kalau makan 3 batang pun dan kenyang, dinasihatkan jangan order banyak-banyak seperti order satay biasa. Di kedai ini cuma available satay ayam sahaja. Untuk air pula kami order jus tembikai dan sirap limau. Time kami berbuka di sini kedai ini juga berbaik hati degan menawarkan bubur kacang hijau yang sangat sedap secara percuma kepada para pelanggan. Best kan..! tapi lupa nak snap gambar.

Dah terlajak kami sampai awal di sana, singgah sebentar di bazar pekan Tanjung Karang, memang besar dan ada pelbagai juadah and so excited sebab harga yang jauh lebih murah dari bazar di sekitar KL. Murtabah RM2, 3 Popia basah RM2, 11 Otak-otak RM5. Then ada jumpa satu lauk ni, memang jarang dapat di KL, tapi lupa la apa namanya, rupa nacam kerang tapi kecil sangat, macam udang pun ada.

Jus Tembikai dan sirap limau


Mesti semua tertanya kat mana kan, so nama kedainya SATAY HUT di Tanjung Karang, landmark untuk pergi ke sini Hospital Tanjung Karang, kedai memang betul-betul sebelah and sederet dengan hospital and betul-betul di pekan bandar Tanjung Karang. So selamat menjelajah ke sini, if you all wish too.


Kedai Satay Hut di Tanjung Karang

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© 2011 Little Rafa, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena