01 April 2011

My First Career

Well I am fresh graduate with no working experience. I have a Bachelor Degree of Science in Information Management (Hons) Library and Information Management, I graduated from Universiti Teknologi Mara, Puncak Perdana Campus. Before I continue to bachelor degree, I also have Diploma in Information Management, which also from UiTM Segamat, Johor Campus. I stay there for 3 years and further my degree for 2 years more.

Actually apa yang saya nak kongsi bersama anda disini, tentang rezeki and peluang kerja. Selepas saya menamatkan latihan industri di Perpustakaa UNITEN, selama dua bulan disana. Mula-mula memang saya agak risau sebab dah hampir dua bulan saya duduk di rumah, panggila interview memang ada, but no respond after that. So consider tak dapat lah. Bila saya mengadu pada kawan-kawan semua akan jawab sabar, rezeki belum sampai lagi. Kite memag akan agak tidak puas hati dengan kata-kata dorongan tu. But itulah yang sebenarnya, saya banyak buat solat hajat, solah duha, solat istikarah minta tolong pada Maha Pencita kita.

Then, finally sekali sampai dua offer sampai serentak. Sampai saya naik pening kepada nak pelih yang mana yang terbaik pada saya. Now I have two job offer which very related to my study field. Time tu saya memang amat bersyukur dengan rezeki yang diberikan. Untuk pilihan yang tepat sata banyak bertanya pendapat lecturer saya dan pada mereka yang lebih banyak pengalaman dalam bidang pekerjaan. Dan tidak lupa juga paling penting berkat daripada kedua orang tua kita. Itu yang paling penting sebenarnya.

Nak tau saya pilih yang mana...tunggu post berikutnya...bubbye semua.

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© 2011 Little Rafa, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena