27 March 2011

Memanik

Semalam excited nya pergi join crumble beads class, mesti you all tertanya2 'crumble tu apa kan...crumble 2 actually is seni jahitan manik yang agak popular juga lah for sesiapa yang minat dengan beads ni. So sebab saya memang minat dengan beads ni saya join lah class with Umi (Pepari Perintis Crumble) at Bandar Puchong Jaya, jauh tau saya travel dari Setapak ke sana. But usaha tu penting right. Class start from 9:30 am till 5 pm (but class terlajak sampai jam 9 pm).

Saya sampai awal but malas lah nak naik awal, then mu Teddy (Mod Ramzee) belanja saya makan McD, pusing2 cari McD untuk menikmati promosi McD breakfast dengan RM5 pembelian you will get free 2set of breakfast set. Tu yang mu Teddy beria sangat nak g breakfast di McD. Then finish our breakfast tepat2 jam 9:30 am terus rush g Avilla Apartment, where the crumble beads held there. My Teddy go Low Yat Plaza for him business agenda.

Sampai2 jer di guard post Umi husband dah wait rupenya I am last person yang samapi, malu na (blushing). there are only 5 people in the class, two of them from Shah Alam and other 2 from Perak. Setiap peserta akan dapatBegin with introducing the crumble class with the tchnique yang terdiri daripada base, highlight and finishng. Mula2 memang entah apa yang kami jahit but Umi will said 'jangan risau', kami pun teruskan jahitan kami sampai lah siap base crumble tu. Memang excited bile dah masuk bab highlight. Dari situ must pandai main warna. Memang teruja sampaikan Umi ajak makan pun semua masih menjahit. Hahaha..

Me & Liyana semangat bercrumble
From left Yong, Liyana, Umi, Aida, Kak...

We have lunch nasi bariani ayam + dalca + aca buah + sunqiuck orange from JM Bariani and Umi made, memg sedap tau nasi bariani dia and ayam dia pun lembut sangat, nenek2 yang tak ada gigi pun boleh makan tau. Hehe jangan marah yer, but ini saya cakap betul.

After that, kami continue jahit beads crumble tu, sampai lah ader beberapa design and technique yang Umi ajar kami. Later saya akan masukkan design yang saya jahit sebab tak snap lagi. Imagine class kami habis lewat dari masa yang dijangkakan, saya peserta yang paling awal cabut dulu sebab my Teddy dah tunggu lama di bawah nant dia marah pulak, tau2 jer lah orang lelaki ni kan. Saya dari sijil dari pihak Umi. Have fun with this team, walaupun saya tak banyak cakap sebab concentrate dengan beads. 

Nanti bolehlah sesiapa yang berminat nak tempah jahitan manik dengan saya, but I've to develop my skill dulu. Overall memang hebat Umi ni. Her original design memang super. Then that's all.


Dapat certificate sekali & cenderahati


0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© 2011 Little Rafa, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena