09 December 2011

Welcome December Goodbye 2011


Nampaknya penghujung tahun 2011 semakin hampir, sebab we now in December already. Masa berlalu dengan pantas, cuba anda flash back apa memori anda pada tahun ini, adakah bakal meninggalkan banyak kenangan manis atau lebih banyak kenangan pahit buat anda. For me a lot of memorable time for me in this year. Saya akan berkongsi dengan anda antara memori sejarah penting yang telah berlaku pada tahun ini. Mari flash back bersama-sama.



12 Januari 2011
Anniversary kami yang ke-3 sebagai pasangan kekasih, which mean kami sudah bercinta genap selama 3 tahun (2008-2011), dan pada masa yang sama tarikh ini merupakan Ulangtahun kelahiran si dia yang ke 24. He proposed me on his birthday but not this year lah year 2008 lah. So I have made a surprise for him, but not a big surprise, just deliver chocolate indulgence from secret recipe to his office, that time he worked at IBM. Just order online through here.

22 Januari 2011
Officially tamat pengajian ijazah saya dengan tamat sudah latihan industry saya di UNITEN Bangi selama 2 bulan di sana, banyak pengalaman dan ilmu yang saya perolehi, tidak ketinggalan banyak gift from them, thank you to all UNITEN Library staff, you all very awesome! Ada jumpa kawan baru, also practical from Unisel, Shamina.

4 Februri 2011
Majlis perkahwinan sepupu saya Aina Latif di Binjai, Terengganu sambil bercuti di Cherating. Majlis yang sangat simple and penuh dengan kesederhanaan. Semoga bahagia ke akhir hayat.






13 Mac 2011
Percutian keluarga ke Bukit Gambang Water Park, seronok!!! macam-macam cerita at first before we enter to waterpark gate, Abah panic because his purse not in his pocket, but we already know that he must be left in the hotel locker, because so many times he will be like this LUPA. Other than that terowong journey, all screaming include myself, and the beach bustling with people.




12 April 2011
Hari pertama masuk ke dalam dunia pekerjaan sebenar, setelah hampir 2 bulan lebih duduk di rumah dengan berehat secukupnya dan baru memulakan kegiatan mencari pekerjaan dalam keadaan terpaksa. Nak tahu lebih lanjut di mana saya bekerja sekarang yang almost 8months sudah, you can go here.

18 Mei 2011
Istiadat Konvokesyen UiTM, pada tarikh ini saya telah dianugerahkan dengan hasil titik peluh saya belajar selama 2 tahun. Ijazah Kelas Pertama bukan niat nak menunjuk hasil kerja keras saya belahar bersungguh-sungguh dan berkat daripada kedua ibubapa, doa daripada mereka serta sokongan dan bantuan dari rakan-rakan seperjuangan. Tahniah kepada rakan yang lain juga macam dah terlambat jer.

5 September 2011
Hantar Nawal Ke Sarawak, my younger sister. Could be the last one in my family, anak bongsu la kan. Kemasukan ke IPTA tahun ni agak cepat, betul-betul a week after Aildilfitri, and we are rushing, but have a happy moment there. Yang best durian sarawak paling sedap lemak berkrim gitu. Then one more, jam 6:30 petang dah macam 9:00 malam di semenanjung, jam 6:30 dan macam 9:00 pagi di semananjung. 




17 September 2011
Ulangtahun kelahiran saya yang ke 24, so finally this year my birthday jatuh pada hari Sabtu, so boleh celebrate, previous year selalu jatuh hari biasa, so berangan nak celebrate on the day salu pospone to weekends. So this year walaupun celebrate birthday, but usually was busy with prepared my engagement day on October, so on this day we go to MidValley at first want to servey jer cincin merisik dan bertunang then my fiance cakap kalau dah berkenan beli terus, so I got two ring, then we celebrate at Ole-Ole Bali, can review here. So hadiah saya dari si dia ini dia.



29 Oktober 2011
I'm officially tunangan orang. Pada tarikh ini berlangsungnya Majlis Pertunangan saya bersama cinta hati saya. Alhamdulillah, perkenalan selama hampir 4 tahun membawa kepada setapak kehadapan. Insyallah tahun depan berlangsungnya majlis kami. Harap tiada halangan yang berat dan semua berjalan dengan lancar hendak-Nya. Cerita selanjutnya anda boleh baca di sini.



Only these moment that still remember and maybe some moment not included here. Overall as a conclusion for this year, I have a plenty moment and time with my family because the time before I was study far away for 5 years and not stay with my family, only on holiday I will go home. So I feel grateful for this year, although I miss so much the moment with my friends in hostel, in class, in library, in computer lab, etc. Hopefully can further my study but the moment will not be same like before. So for next year 2012, what will be the memorable moment for me? 

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© 2011 Little Rafa, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena