02 October 2011

House Renovation

Hai semua, dah lama kot rasanya saya x post new entry kan, so today ada entry baru. So entry ni saya nak cerita pasal my new house (parents punya saya sekadar tumpang). Soon we will moved to Bandar Seri Putra, Bangi. Saya tak sure kamu semua pernah dengar or familiar ke tak dengan tempat ni. Actually bersebelahan dengan Bukit Mahkota, from Lebuhraya Utara-Selatan ader exit Bukit Mahkota & Bandar Seri Putra, kira masuk exit ni. Then from Kuala Lumpur kami akan bermastautin di Selangor pula, sebab Bangi terletak dalam negeri Selangor Darul Ehsan. Gambar2 di bawah ni some pictures yang saya ambil ketika melawat rumah yang sedang direnovate, almost every weekends kot saya pergi melawat (rasa berkobr-kobar nak pindah rumah baru). 

Grill yg sudah siap dipasang seluruh rumah

Plaster ceilling juga siap dipasang dengan down light

Glass tinted, color biru for my house

Rumput yg masih belum ditebas

Nampak luas if x de barang langsung

Main hall view

Deapan rumah kami betul2 surau
Gate pilihan my father

So cute, right!!!
Lupa nak inform taman perumahan ni namanya Taman Impian Putra. Tapi sayang saya tak ambil gambar sebelum rumah direnovate, actually ada tapi tak jumpa di mana simpan, nant saya dah jumpa will update ok. Ni bukan lah niat saya untuk menunjuk2 beli rumah baru, tapi sekadar berkongsi dengan pembaca semua, terpulang pada individu untuk menganggap apa pasal entry ni. 

SEKIAN :)

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© 2011 Little Rafa, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena