13 April 2013

Honeymoon Bali - Day 5


Assalamualaikum W.B.T.



Sorry lama sangat plak biarkan post ni berhabuk, actually dah lama tersimpan dalam draft, so today bru ad masa untuk insert gambar tapi x banyak sangat. Sorry yer pada sesiapa yang tertunggu untuk sambungan cerita my honeymoon. Soon I will be go for 2nd honeymoon plak, stay tune.

So this will be the last entry for my honeymoon journey last December 2012. On 3rd January our last day at Bali, sob sob sedih sebab tak sure bila kami akan datang ke Bali lagi. There are some more places yang kami masih tak dapat pergi sebab tak sempat. So ada kebarangkalian besar untuk pergi ke Bali lagi. Sebab my husband sampai ke hari ini selalu mention ‘Rindu Bali moment…’ , yes we really have joyful time there.


Hari terakhir before we check-out from the hotel, husband ajak mandi pantai, so I just ikut kehendak dia. Pantai Legian kami pergi pagi tu, cuaca agak mendung. Di pantai ramai yang tengah surfing, siap ada kelas. So I tak mandi pantai sebab ombak terlalu besar just my husband yang mandi. Orang pandai swimming boleh la, kalau I memang hilang entah ke mana.




Jam 10 pagi kami balik ke hotel untuk kemas barang and get ready to check-out. Tepat jam 12 tengahri kami check-out from hotel, so pihak hotel yang hantar kami ke airport, flight kami jam 4.45 petang, Nampak macam masa ada banyak lagi, jadi kami suruh supir singgah di Krisna untuk habiskan duit rupiah sebab husband cakap rugi kalau convert ke ringgit. Macam-macam kami beli di Krisna sampai la duit habis, kemudian terus ke airport.




Setiba di airport jam 4.30 petang, sebab jalan yang sangat sesak dengan keadaan airport Bali yang agak kecil. Jadi kesudahan ceritanya kami miss flight, I dengan husband pandang each other than tersengih je la yang mampu. Tapi rezeki kami dapat balik juga ke Malaysia malamnya. Sampai ke Malaysia around 2pagi. Sangat penat dan ngantuk sebab tunggu flight lama sangat. Jadi moral of story datanglah ke airport awal untuk elak kejadian miss flight. Especially if pergi ke Bali musim pelancong memang datang so better awal, sebab keadaan jalan di sana memang sesak lagi dari di Kuala Lumpur. Such a memorable.


Peringatan sekarang semua mudah, untuk menyenangkan buatlah pengaktifan ATM luar negara, for certain bank macam Maybank, Public Bank anda boleh buat hanya di mesin ATM, for another bank x sure. So senang x perlu bawa cash yang banyak, or tiba-tiba ada emergency duit yang dibawa x cukup so boleh withdraw money di mana-mana ATM di Bali. Senang je kan.





0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© 2011 Little Rafa, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena