12 October 2012

Apa Idea DIY Centerpiece


Saya tau ramai B2B rajin-rajin and ramai yang suka buat DIY kan, so nak tanya idea B2B untuk table centerpiece tetamu. What do you wish to put on top of the table? Betul ke english ak ni…^_^

Kebiasaan orang selalu letak hiasan bunga, artificial or fresh flower. Untuk menimbulkan suasana fresh mestilah guna fresh flowerkan, tapi agak-agak kalau cuaca panas terik and stay bawah khemas for long hours layu x bunga tu? Artificial senang awal-awal dah boleh prepare and on the day tinggal letak je kan. Fresh flower nak pergi beli bunga satu hal then nak gubah cucuk-cucuk satu hal. Ke kita kene sub kepada ahli keluarga lain untuk uruskan. Itu cerita bunga.



Idea lain letak lilin, tapi not sure lilin tu perlu dinyalakan or tidak, tapi untuk keselamatan dan langkah berjaga-jaga rasa elakkan dari nyalakan kot kan. Ada yang letak candle dlm bekas yg ada air so candle tu akan terapung, candle yang small size je. Certerpiece ni memg unik and comel sangat and jarang orang buat. Then senang je nak buat kan.



Ada wedding yang saya attended mereka letak menu ad centerpiece so, tetamu will know ap menu yang mereka hidangkan, this one selalu applicable utk wedding yang all serve by dome x de buffet style. Ni majlis orang berkemampuan selalunya, I guess so. But this one orang apply letak di buffet gak kalau perasan, so before cedok lauk tengok dlu nama hidangan tu. ^_~



Selain itu, frame gambar boleh juga. Ikut kreativiti ada yang letak gambar pasangan kire gambar-gamabr semasa pre-wedding. Ada yang letak macam welcome signage. Yang ni memg sweet so orang yang tak kenal with pengantin boleh la tengok lama-lama gambar atas meja tu. Sweet kan.


 So B2B ada cadangan lain X, marilah share yer. Boleh tinggalkan comment di  bawah or my FB page.

3 comments:

Unknown said...

syaz dh decide nak guna tin..tapi bunga maseh x decide lagi..hihi

zarith said...

Saya punye wedding takde centrepiece sebab pakai meja panjang je nanti. Sebab ayah anti dengan meja bukat ini. Hahahahha.

yolanda diego said...

SUKE IDEA LILIN TERAPUNG!

Post a Comment

Powered by Blogger.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© 2011 Little Rafa, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena