12 August 2012

Hand Bouquet


Sedang mencari HB (hand bouquet) untuk 2 event saya nikah dan sanding. Saya lebih prefer fresh HB dr artificial HB, but both cantik jika pandai dihias and cimbination yang unik. Zaman sekarang apa je yang x ada kan, semua barang yg original dlm artificial pun ada yang look real pun ada tapi harga pun really real gak. ^_^

On my engagemtn day lasy year pun saya ada HB color purple (see below picture), ini fresh flower tau bunga ni memg ada di pasaran nama bunga ni saya lupa plak. Jika ada B2B yang rajin and gemar untuk DIY, kamu semua bole tengok bermacam-macam DIY tutorial untuk DIY HB ni, youtube je.


Tidak kurang juga yang agak tidak percaya dengan kebolehan diri sendiri tu, bole hire someone untuk decorate HB idaman anda. If saya x silap, jika anda ambil pakej sewa dengan butik, they will provide artifial HB for you kot. Not sure about that. But you all jangan risau HB ni bukanlah wajib pun just sekadar penyeri kepada pengantin.

Pomander bouquet ni new style untuk B2B kat Malaysia ni, x ramai lagi yang pakai HB jenis macam ini, nampak unik dan lain dari yang lain, if someone looking lain dari yang lain bole try HB jenis pomander ball ni. selain HB boleh buat hiasan juga. Can try it.

HB ni first time saya tengok time solemnization Nurul Syuhada Nurul Ain, personaliti TV3. Memang cantik sangat bunga ni kan, bunga ni nama ny 'Calla Lily' sedang menjadi trend untuk B2B request bunga ni as HB mereka. Memang nice, and bunga ni pun tahan lama x cepat layu.

Gubahan HB ni dari artificial flower je, tapi warna combination sangat lawa dan bunga yang dipakai juga agak menarik walaupun hanya bunga biasa. So x salah juga pemilihan artificial flower as HB, so x payah nak risau bunga layu ke ap ke, awal-awal lagi dah boleh prepare if guna articial HB kan.

Yang ini pula saya teardrop style This one sesuai untuk majlis sanding bila pengantin berarak masuk ke pelamin. Nampak nice sangat-sangat sebab bunga ni terjatuh juntai ke bawah dah nama pun teardrop kan. Boleh cuba untuk kelainan.

 Arm style, kenapa semua jenis bunga sama je dari mula post smp nak habis ni, hehe (",). Arm style ni jarang saya tengok orang kita pakai, selalu orang kahwin di gereja rajin pakai arm style ni, tapi boleh juga orang kita pakai, tapi pegang bunga elok-elok jangan sampai terjatuh plak kan, ala-ala miss world gitu. 



1 comments:

Maya Dhira said...

cube servey yg ni..
https://www.facebook.com/DearHappilyEverAfter

Post a Comment

Powered by Blogger.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© 2011 Little Rafa, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena