08 May 2012

Tip Kad Undangan


"Layangkan undangan keraian hari bahagia, penyatuan cinta dua jiwa, doa dan restu semua harap dipinta, tautan kasih saling tidak dimamah usia."

  1. Pilihlah kad jemputan mengikut warna tema majlis perkahwinan. Tapi,bukanlah kemestian kan sebab kebiasaannya dua jemputan di dalam satu kad, tidak adillah kepada pasangan untuk menegenakan warna tema sama, mesti nak tema berlainan. Jadi, pilihlah warna yang lebih universal atau mengikut persetujuan sepakat.
  2. Sesuaikan pemilihan kad dengan corak-corak yang agak ringkas tapi tetap menarik dan tidak sebarut atau terlampau sarat untuk mata memandang. Sebab mesej utama hendak disampaikan senang dilihat dan mudah dibaca.
  3. Jangan lupa untuk menyelitkan informasi yang tepat seperti masa, tarikh, lokasi majlis serta wakil-wakil keluarga yang boleh dihubungi.
  4. Sepakatlah memilih kad mengikut kesesuaian bajet dan jangan terlalu mengikut perasaan. Dapatlah jimat kos malah bajet tidak tersasar kan.
  5. Segerakan membuat tempahan kad jemputan setelah tarikh majlis persandingan atau resepsi dah ditetapkan. Dapat mengelakkan persiapan last minute, di mana tempahan boleh ditolak. Jadi elakkan.
  6. Jangan lupa untuk membuat senarai nama jemputan supaya tiada sanak saudara atau rakan yang ketinggalan dari undangan anda. Penting sangat-sangat.

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© 2011 Little Rafa, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena